Στο Σχολείο μας υπάρχει ομάδα μαθητών η οποία διαχειρίζεται τα ζητήματα ενδοσχολικής βίας (σωματικής, λεκτικής ή και ψυχολογικής) πριν αυτά πάρουν διαστάσεις , με στόχο την καλύτερη επικοινωνία και κατανόηση όλων των εμπλεκομένων στο σχολικό περιβάλλον.  Η ομάδα αυτή προέκυψε ως αποτέλεσμα Ερευνητικής Εργασίας με θέμα την Ενδοσχολική Βία και υπεύθυνο καθηγητή τον θεολόγο του Σχολείου κ. Ιωάννη Μπάλτο. Διαβάστε παρακάτω τις λεπτομέρειες του προγράμματος

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ

ΟΜΑΔΑ ΦΙΛΙΑΣ – ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ

Σκοπός – Στόχοι

1. Την αποτελεσματική αντιμετώπιση και επίλυση των συγκρούσεων μεταξύ των μαθητών με ειρηνικά μέσα.

2. Τη μείωση της σχολικής βίας.

3. Την αύξηση του επιπέδου συνεργασίας και επικοινωνίας μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας.

4.Το σεβασμό του «διαφορετικού» και την αντιμετώπιση των προκαταλήψεων.

5. Την ύπαρξη εμπιστοσύνης μεταξύ των μαθητών.

6.Τη δημιουργία ενός ευχάριστου και ασφαλούς περιβάλλοντος για όλους τους μαθητές χωρίς εξαιρέσεις.

Ενδεικτικές περιπτώσεις σχολικής βίας για την ενεργοποίηση της ομάδας Φιλίας – Διαμεσολαβητών σχολικής βίας:

α. Σωματική βία (χτυπήματα, κλοτσιές, μπουνιές, φτύσιμο, κλοπή προσωπικών αντικειμένων).

β. Λεκτική βία (βρίσιμο, ειρωνεία, σαρκασμός).

γ. Ψυχολογική βία (διάδοση ψεύτικων φημών, περιφρόνηση και μείωση του ατόμου, κοινωνικός αποκλεισμός, εκφοβισμός).

Μέλη Ομάδας Φιλίας ? Διαμεσολαβητών Σχολικής Βίας

1 )  Συντονιστής: Μπάλτος Ιωάννης, καθηγητής ΠΕ01

1)   Τριανταφυλλίδης Λάζαρος (Παπανικολάου Ιλιάνα) Α1

2) Ζούτης Δημήτριος (Αράβα Ελένη) Α2

3) Μιχαηλίδου Δέσποινα (Λιτσμάνωφ Ροδόλφος) Α2

4) Στρατόπουλος Αντώνιος (Σαβουλίδου Έλενα) Α4

5) Δαβόρας Χρήστος  (Διαλεκτοπούλου Χαρά)  Β1

6) Λαχανόπουλος ?Αρης (Μανωλοπούλου Χρυσούλα) Β2

7)  Παράσχη Γεωργία  (Παλαμούτης Ζαφείρης)  Β3

8)  Τσέος Στέφανος (Τσαμήτρος Ηλίας) Β4

9)  Δεμερτζίδου Μαρία   Γ1

10)  Κουβακάς Γεώργιος Γ2

11)  Μποζίνης Ιωάννης   Γ3

12)  Κουρούς  Μάρκος    Β3

13)   Πιστοφίδου Ειρήνη   Γ4

14)  Θωμαδάκης Αλέξιος  Γ5

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ

Α) Πρωτόκολλο Ειρηνικής Επίλυσης Διαφορών

2) Αίτημα για διαμεσολάβηση

3) Συμφωνητικό επίλυσης

 Α) ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΕΙΡΗΝΙΚΗΣ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΔΙΑΦΟΡΩΝ

?Η παρουσία των μαθητών στο σχολείο θα πρέπει να είναι η ανάλογη και να μην υπερβαίνουν τα όρια. Μην ξεχνάμε ότι η ελευθερία του κάθε ατόμου σταματά εκεί που ξεκινά η ελευθερία του άλλου.

?Μέσα στην τάξη θα πρέπει να υπάρχει μεταξύ των μαθητών εμπιστοσύνη, έτσι ώστε να γίνει πιο σφιχτός ο δεσμός μεταξύ τους.

?Θα πρέπει οι μαθητές να συνεργάζονται μεταξύ τους αλλά και να βοηθάει ο ένας τον άλλον, όπου είναι δυνατό. Με αυτό τον τρόπο όλα τα τμήματα και γενικά όλο το σχολείο θα αποκτήσει ενότητα και αλληλεγγύη.

?Είναι πολύ σημαντικό όλοι οι μαθητές να αποδέχονται με σεβασμό τη διαφορετικότητα.

?Είναι προτιμότερο να υπάρχουν ομαδικές δημιουργικές δραστηριότητες και όχι συμπλοκή και βία.

?Οι διαμεσολαβητές του τμήματός σας καθώς και των υπολοίπων τάξεων του λυκείου θα βρίσκονται πάντα στη διάθεσή σας για κάθε συμβουλή, πρόταση ή βοήθεια.

?Η δημιουργία της ομάδας διαμεσολάβησης έχει ως άμεση προϋπόθεση την εχεμύθεια του διαμεσολαβητή αλλά και των άλλων συμμετεχόντων.

?Απαγορεύεται η οποιαδήποτε άσκηση βίας μεταξύ των μαθητών.

  

Β) ΑΙΤΗΜΑ ΓΙΑ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ

Ημερομηνία συμπλήρωσης αιτήματος:______________

Όνομα ατόμου που εκφράζει το αίτημα:___________________

____________________________

Τάξη και τμήμα:_____________________

Όνομα ατόμου που καλείς για διαμεσολάβηση:

_____________________________________________

Τάξη και τμήμα:______________________

Περιληπτικά το αίτημα:

Η διαδικασία της διαμεσολάβησης διέπεται από τις αρχές της εχεμύθειας και της εμπιστευτικότητας, του σεβασμού και της ισότητας.

Γ) ΣΥΜΦΩΝΗΤΙΚΟ ΕΠΙΛΥΣΗΣ

Ημερομηνία διαμεσολάβησης: ______________

Όνομα διαμεσολαβητή:_________________________________        Ονόματα διαφωνούντων:________________________________

_____________________________________________________

Συμφωνούμε ότι στη διαφωνία μας σχετικά με ……………………….

…………………………………………………………………………………………..

…………………………………………………………………………………………..

αποφασίσαμε από κοινού στην εξής λύση: …………………………….

…………………………………………………………………………………………..

…………………………………………………………………………………………..

Δεσμευόμαστε ότι θα τηρήσουμε την παραπάνω λύση και σε περίπτωση που δεν μας ικανοποιεί θα εφαρμόσουμε την εξής εναλλακτική λύση :

…………………………………………………………………………………………..

…………………………………………………………………………………………..

…………………………………………………………………………………………..

Εάν για οποιοδήποτε λόγο δεν επιθυμεί κάποιος από εμάς να εφαρμόσει κάποια από της παραπάνω λύσεις, συμφωνούμε να γίνει μία δεύτερη συνάντηση με το διαμεσολαβητή.

  Το συμφωνητικό αυτό διέπεται από της αρχές της εχεμύθειας και της εμπιστευτικότητας.

Υπογραφές

Λέξεις κλειδιά: Διάλογος, Ιδιαιτερότητα, Αμεροληψία, Μοίρασμα ευθυνών, Ειλικρίνεια, Σοβαρότητα, Ουδετερότητα, Λογική, Αυτοέλεγχος, Βοήθεια