Οι εξελίξεις τόσο στον τομέα της εκπαίδευσης όσο και στον τομέα της εργασίας, ως
συνέπεια της παγκοσμιοποίησης της οικονομίας, της ανάπτυξης των νέων τεχνολογιών και
της κοινωνίας της γνώσης, αλλά και των ραγδαίων αλλαγών στον εργασιακό χώρο , που
επήλθαν με την έλευση της Covid-19, καθιστούν τη λήψη εκπαιδευτικής – επαγγελματικής
απόφασης μια εξαιρετικά δύσκολη και πολυδιάστατη διεργασία. Σ’ αυτό το πλαίσιο
θεωρούμε απαραίτητη την παροχή βοήθειας στους μαθητές του σχολείου μας στην
προσπάθεια τους να συνειδητοποιήσου τις κυριότερες πτυχές του εαυτού τους, τα
ενδιαφέροντά τους, τις αξίες τους, τις ικανότητες και τις δεξιότητές τους και επιπλέον να
έχουν αξιόπιστη πληροφόρηση για το σημερινό και κυρίως για το μελλοντικό εργασιακό
περιβάλλον στο οποίο θα πρέπει να ενταχθούν. Άλλωστε η επιλογή των σπουδών στην
ηλικία των 17 είναι αρκετά δύσκολη. Τα ερωτήματα πολλά:
Θα ακολουθήσω επαγγελματικά το δρόμο των σπουδών;
Θα απορροφηθώ γρήγορα στην αγορά εργασίας;
Θα είμαι χαρούμενος με όρεξη να συνεχίσω να εξελίσσομαι και να εργάζομαι στον ίδιο
χώρο;
Ο μόνος θεσμός που μπορεί να βοηθήσει στη κατεύθυνση αυτή είναι ο Σχολικός
Επαγγελματικός Προσανατολισμός.


Στα πλαίσια της προσπάθειάς κάλυψης της αδήριτης ανάγκης για Σχολικό Επαγγελματικό
Προσανατολισμό, οι μαθητές των 3 τάξεων της Α τάξης του σχολείου μας συμμετείχαν σε
συνεδρία, με ομιλήτρια την κ. Δαριωτάκη Φωτεινή, (Senior HR Advisor, Executive Coach,
Leadership Trainer και ιδρυτής του Designate | Talent & Performance) στην ευρύτερη
συνεργασία του σχολείου μας με τον οργανισμό The Tipping Point με σκοπό την ενημέρωση
τους δεδομένης της ανάγκης προσαρμογής όλων στα νέα εργασιακά δεδομένα λόγω της
πανδημίας.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες παρακολούθησαν με μεγάλο ενδιαφέρον την ομιλία της κ.
Δαριωτάκη, η οποία με κατατοπιστικό και φιλικό τρόπο, έδωσε απαντήσεις και υπήρξε
πολύ υποστηρικτική ως προς τις ανησυχίες των μαθητών μας. Έδωσε ερεθίσματα
προκειμένου να ψάξουν και να πληροφορηθούν για το μέλλον τους, να έχουν όσο το
δυνατόν επαρκέστερη γνώση και με τον τρόπο αυτό να προετοιμαστούν καλύτερα για την
είσοδο τους στον κόσμο των ενηλίκων.
Πιστεύουμε ότι με αυτό τον τρόπο δίνουμε στους μαθητές μας ένα ακόμη εργαλείο για
περισσότερη γνώση και εμπειρία, ώστε να πάρει ο καθένας για τον εαυτό του την
σωστότερη απόφαση.
Ευελπιστούμε στη επέκταση του προγράμματος με την δράση Profession has no Gender, με
στόχο οι μαθητές και οι μαθήτριες να δουν έμπρακτα πώς η εργασιακή πραγματικότητα
αλλάζει και πώς το φύλο δεν πρέπει να επηρεάζει την ενασχόληση με οποιοδήποτε
επάγγελμα επιθυμούν να ακολουθήσουν.