Τη Δευτέρα 10 Φεβρουαρίου η ομάδα φιλαναγνωσίας του σχολείου, που απαρτίζεται από 28 μαθητές/τριες όλων των τάξεων του λυκείου μας, με εμψυχώτριες τις καθηγήτριες Βύζα Χριστίνα, Γιοβανοπούλου Δήμητρα, Καρανάσιου Μαργαρίτα, Παπαδοπούλου Μαγδαληνή και Πάσχου Ευγενία, είχε την ευκαιρία να φιλοξενήσει και να υλοποιήσει ένα πολύ ενδιαφέρον εξ αποστάσεως βιωματικό σεμινάριο με θέμα τη μεγαλόφωνη ανάγνωση.
Εισηγήτρια του βιωματικού σεμιναρίου ήταν η κυρία Φωτεινή Εγγλέζου, εκπαιδευτικός (ΠΕ70), Δρ. της Διδακτικής της Γλώσσας , Σύμβουλος εκπαίδευσης στη Δ΄ΔΙ.Π.Ε. Αθήνας και Πρόεδρος του Ινστιτούτου Ρητορικών και Επικοινωνιακών Σπουδών Ελλάδας (Ι.Ρ.Ε.Σ.Ε).
Η ομάδα φιλαναγνωσίας, που συνεχίζει τη δράση της για δεύτερη σχολική χρονιά, έχει επιλέξει φέτος λογοτεχνικά κείμενα που ενεργοποιούν την ενσυναίσθηση του δέκτη, με στόχο την προβολή των ηθικών αξιών για τον εξανθρωπισμό της κοινωνίας. Για να επιτευχθεί η μετάδοση συναισθημάτων, μεγάλη σημασία έχει ο τρόπος ανάγνωσης ενός κειμένου.
Η κ. Εγγλέζου με τη μεγάλη εμπειρία που διαθέτει ως επιμορφώτρια ρητορικών αγωνισμάτων, αναφέρθηκε στους κανόνες που διέπουν την εκφραστική ανάγνωση λογοτεχνίας- που αποτελεί μάλιστα ρητορικό αγώνισμα – αλλά και γενικότερα στην αξία της καλλιέργειας του δημόσιου λόγου ως δεξιότητα ζωής και τόνισε τα στοιχεία που βοηθούν την καλύτερη μετάδοση του επιθυμητού μηνύματος του ομιλητή.
Οι μαθητές/τριες διάβασαν αποσπάσματα από έργα των Shakespeare, Hislop, Καζαντζάκη, Μυριβήλη, Καραγάτση και Άννα Φρανκ, εφαρμόζοντας τις οδηγίες της εισηγήτριας και προσπάθησαν να ερμηνεύσουν και να μεταδώσουν το περιεχόμενο του λογοτεχνικού κειμένου. Στη συνέχεια οι συμμαθητές/τριές τους αξιολόγησαν το αποτέλεσμα, σχολιάζοντας την εκφορά του λόγου, την άρθρωση, την ταχύτητα και τον ρυθμό, τις κατάλληλες παύσεις, την ένταση της φωνή και την απόδοση διαλόγων από τους ομιλητές και πρότειναν στοχευμένα βελτιώσεις στην απόδοση των κειμένων. Ακολούθως, η κυρία Εγγλέζου με συμβουλευτικές παρεμβάσεις, σχολίασε το αποτέλεσμα της προσπάθειας.
Η ανταπόκριση των μαθητών/τριών στην επιμορφωτική δράση ήταν πολύ θετική. Ευχαριστούμε θερμά την κυρία Εγγλέζου, που ανταποκρίθηκε με μεγάλη προθυμία στην πρόσκλησή μας.
Το σεμινάριο πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια της δράσης “Bibliophiles” η οποία εντάσσεται στον άξονα “Διδασκαλία, Μάθηση και Αξιολόγηση” που προβλέπει η αξιολόγηση σχολικών μονάδων. Οι στόχοι της δράσης είναι η ενίσχυση της γλωσσομάθειας, η προώθηση της φιλαναγνωσίας και η καλλιέργεια ενσυναίσθησης.